Upper East -

Sommarlov och skola

Nu har nästan hela sommarlovet gått, på torsdag börjar jag skolan och nu börjar jag få ångest. Jag känner mig totalt oförberedd både mentalt och när det gäller saker och planering. Det känns som om jag har glömt saker hela tiden. När börjar jag? Hur går tåg och bussar? Vad ska jag ha på mig?

Men när jag tänker efter är jag inte så dåligt förberedd. Jag har redan packat iordning min "skolväska" innehållande ett kollegieblock, kemibok som ska lämnas tillbaka, biologibok, formelsamling, flerämnesmapp, miniräknare och linjal. Pennor har jag, de är bara inte nerpackade än, jag ska köpa ett pennfodral. Det låter kanske lite nördigt, men hur praktiskt är det inte att verkligen ha koll på vart alla pennor egentligen ligger? Och slippa gräva i två evigheter efter suddet! Det finns riktigt snygga pennfodral som inte är ett dugg nördiga!

Usch, sommarlovet har gått alldeles för fort! Det är inte rättvist, har jag gjort någonting i sommar? Jag har jobbat väldigt mycket. Och varit utomlands två gånger. Och träffat vänner. Ja, jag kanske har gjort ganska mycket. Och egentligen har väl allt varit lyckat. Jag var totalt frälst när jag kom hem från Barcelona. Jag tyckte att hela världen borde vara som Spanien. Det var Barcelona jag drömde om när jag jobbade. Men ganska snart úpphörde drömmen om Barcelona och jag började blicka mot resan till Taizé i Frankrike. Det var nog den bästa resan jag någonsin gjort! Där lärde vi känna många nya vänner som vi sedan har träffat flera gånger.

Fy, jag vill verkligen inte börja skolan. Jag vill uppleva mitt sommarlov igen! Jag vill bara spola tillbaka tiden. Eller, i alla fall till de delar jag gillade. Jobbet kanske inte var det roligaste jag gjort. Men jag är ändå glad att jag hade ett sommarjobb, förstår inte hur folk kan njuta av en sommar utan att jobba och tjäna in lite pengar inför hösten! Jag kommer behöva köpa en helt ny garderob!

Nej, den här sommaren var lyckad, jag har gjort massor av roliga saker. Nu måste jag börja förbereda mig lite extra. Leta fram låset till skåpet till exempel.

Kommentarer
Postat av: Jossan

Lycka till min sockertopp! Och tack för en väldigt mysig dag! Puss























2008-08-19 @ 22:02:45
URL: http://josten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0