Upper East -

Guds lät inte sitt ansikte lysa över mig idag...

Ingenting gick bra den här morgonen. Jag ville verkligen inte gå upp och snoozade typ 10 gånger för länge. Det gjorde att jag blev inte lite försenad och struntade i att äta frukost. Jag tänkte i alla fall att det var skönt att jag hade tänkt ut vilka kläder jag skulle ha på mig .Men de planerna gick i stöpet när jag upptäckte en stor fläck på min tröja och det var bara till att försöka hitta något annat i min grovt stökiga byrå.

Mitt smink verkade också vara putsväck och jag som tänkte ta bussen 8.46 åkte hemifrån 8.45 och 30 sekunder. Det resulterade i att jag fick ta tåget i stället. Lugnt tänkte jag, om tåget bara kommer när det ska så kommer jag hinna med anslutningsbussen och hinna till skolan. Jag var ju i alla fall i god tid, jag kom till stationen kvart i åtta.
Nästan samtidigt som jag kom dit ropades det ut i högtalarna:
"Vi har meddelande om ett inställt tåg, det gäller tåget till Uppsala, Tierp och Gävle med ordinarie avgång 8.05. Vi hänvisar passagerare till nästa tåg."
Jaha, det känns ju fantastiskt bra! Nu måste jag stå på stationen i 50 minuter innan nästa tåg kommer jag jag kommer utan tvekan komma försent. Dessutom ska vi först gå igenom vad en SF-bok är och sedan lyssna på redovisningar hade jag ingen lust att respektlöst klampa in i klassrummet! Men så blev det i alla fall!
Och jag vet fortfarande inte vad en SF-bok är...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0