Upper East -

Helgen...

Jag känner mig ganska duktig och väldigt nördig gällande den här helgen. I alla fall om man tänker på vilket sällskap jag har varit med. De enda jag har träffat är familjen, kollegor (jobbade halva lördagen) och Mikaela. Att sitta en hel lördagskväll och spela frågesportsspel med syskonen känns faktiskt inte så coolt om man säger så. Jaja, Mikaela var med, det kändes åtminstone bra =)

På lördagseftermiddagen bowlade jag med föräldrar och bror, på söndagen åkte hela familjen till sthlm och gick på museum m.m. Känns inte heller som det mest coolaste man kan göra. Att sitta i fyra timmar och plugga kemi känns också ganska nördigt. Men, som sagt så kände jag mig duktig!

Måste berätta om en iaktagelse som jag gjorde på jobbet. Jag jobbar på en byggmarknad och inne i själva butiken är det varmt även om det är kallt ute, men det finns även ett lager (brädgården) som inte är uppvärmt där alla plankor m.m. ligger. Där är det faktiskt alltid lite kallt, även om det är typ 20 grader ute, men i lördags var det ju typ 5 grader ute så det var nog inte så trevligt att jobba där. I lördags jobbade N där, men vem som jobbar där har mindre betydelse. Själva iaktagelsen var att när denna person kommer in i butiken och kommer i närheten av en (typ inom en meter/halvmeter - kanske om vi håller på med varsin dator) så utstrålar den här personen kyla. Det är som om det kommer en ganska stor isbit inklivandes! Det var hela iaktagelsen. Det är säkert något helt självklart för fysiker, alltså borde jag tycka att det vore självklart...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0