Upper East -

HJÄLP

Okej, det här är inte bra alls. Jag brukar aldrig vara nöjd med ett G på ett prov, även om jag får ett G då och då så är det ingenting jag strävar efter utan jag vill ha minst VG. Dock ser det ut som om jag har större chans att få IG än VG på kemiprovet imorgon så det kommer nog inte bli mycket bättre än G. Fuck it. Kemi A var tråkigt men åtminstone någorlunda logiskt. Kemi B är tråkigt, ologiskt och väldigt svårt. Det här är verkligen inte alls okej! Och boken kan ju bara ta sig. Jag läser och läser och övar och övar och sen kollar jag verkligen igenom beräkningarna i facit och försöker komma på vad jag gjorde för fel men vad hjälper det när bara den lätta uträkningen av två uppgifter finns utskriven!

Men jag läste någonstans att allt stresspluggande i världen inte går upp mot en god natts sömn natten innan ett prov så jag ska ta och göra mig i ordning för sängen, be en bön, sova med boken under kudden (hjälper säkert inte men man vet aldrig, matteprovet kändes ju bra och då hade jag boken under kudden) och sen ska jag sova och försöka att rensa mina tankar ifrån allt vad jämviktskonstanter, pOH och vattnets jonprodukt heter under natten. Då kommer jag vara pigg och utvilad till imorgon och kommer att kunna prestera på topp!!!

Pray for me


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0