Upper East -

Djurliv...

Just nu sitter B-gruppen av NV07A och lyssnar på en föreläsning om djur. Föreläsaren var väldigt sen och väldigt förvirrad. Just nu pratar han om fantasidjur och jag kan ju inte säga att jag riktigt hänger med i hans resonemang och sjöjungfruar och gripar. Carl von Linné (illustrerad som en väldigt tjock gubbe med tre meter lång pipa) säger att egenskaper inte är slumpmässiga och att allt hänger ihop. Det låter lite mer förståligt än denna opresenterade föreläsares förklaring.

Han försöker läsa upp några citat på engelska men det låter nästan som en parodi på svengelska. Nu är det homologi, homologi beror på gemensamt ursprung. Han pratar och pratar och har ungefär 300 bilder som han bläddrar fram och tillbaka mellan. Det känns som om jag borde anteckna lite.

Kan ju bara tala om att mina anteckningar inte är att lita på just nu. Har ritat av en bild som jag inte ens förstod i hans power point. Detta kan inte sluta bra!!! Och detta ska tydligen hålla på ungefär en timme till! Varför måste han prata så himla fort? Och varför blandar han in växter, sånt som vi redan har hållt på med och hoppats på att få lägga bakom oss!

Just nu visar han bilder på hundvalpar, grodor som har sex, en människa, en haj som ser aggresiv ut samt en känguru som äter gräs. De är alla ryggradsdjur men jag fattar inte varför de måste visa bilder på grodor som parar sig? Människans ansiktsuttryck var också lite suspekt.

Nu vill han att vi ska göra en tabell med djur och egenskaper. Ta mig härifrån!!!

Kommentarer
Postat av: Fanny

haha jaså det är såna föreläsare ni har:P haha fast iofs du skulle vart med på samtalskursen på katte, måste berätta om den någon gång:P

2008-10-23 @ 21:20:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0