Upper East -

Dragostea din tei

Alla minns nog låten Dragostea din tei. Om ni inte minns den kan jag bara säga MAIA-HII MAIA-HAA m.m. Jo, erkänn att ni minns den!  Men ni kanske inte vet vad Dragostea din tei betyder? Det betyder kärlek under lindarna. Djupt.
Trots den lite oseriösa tonen är faktiskt hela texten väldigt djup! Grejen är att rumänska är ett helt galet språk så det fina i texten kommer inte fram.

Tyvärr har jag, på grund av en mycket rolig rumän som jag mötte i Taizé, helt snöat in mig på Rumänien och rumänska och jag tycker faktiskt att hela grejen med Rumänien samtidigt förföljer mig. Den mycket roliga rumänen, som antagligen inte vet om att han är rolig, vi driver mest med honom, är inte bara rolig utan totalt beroendeframkallande. Det är nästan pinsamt! Grejen är att man inte bara blir beroende att prata med honom utan det är lika beroendeframkallande att prata om honom. Därför är det så otroligt skönt att jag har Maria som åtminstone vet hur kul det är att driva med honom.

SHIT! Inte nog med att vi har den roliga rumänen Radu! Den roliga rumänen Radus kompis (som vi också mötte i Taizé) och som så att säga inte är ful loggade just in på msn. Det var ovanligt! Men pallar man prata med honom?

Men nu har jag ju kommit ifrån ämnet! Saken jag egentligen skulle säga var att Maria och jag satt nästan hela biologilektionen och lyssnade på olika versioner av Dragostea din Tei. Det var väldigt roligt och det rekommenderas. Fast det är nog roligast om man har någon slags connection med Rumänien.

Okej, jag har gjort ett helt inlägg som bara handlar om rumäner. Och jag sa att jag var beroende. Så vi hörs om något annat senare!



O-zone, ett rumänsk popband som framförde Dragostea din Tei =)
Det nya Westlife i rumänsk tappning =P


Kommentarer
Postat av: Maria :

2008-09-02 @ 18:24:27
Postat av: Maria

Haha, råkade klicka "enter", så jag skickade en tom skäms måste ju bara säga att jag har kämpat mej igenom din blogg, underhållande (speciellt dagens :P)

2008-09-02 @ 18:25:55
Postat av: Anonym

Kämpa på!

2008-09-03 @ 12:57:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0