Upper East -

Etik och livsfrågor

Har haft min andra lektion i kursen Etik och livsfrågor. Det känns verkligen som om det är min kurs! Jag älskar den redan. Vi har idag diskuterat rätt och fel. Ett exempel var om det var rätt att tortera någon och dennes familj för att få fram viktig information. Informationen kan rädda världen från ett nytt vapen som kan döda många, men har man ändå rätt att tortera någons familj? Knivigt. Jag gillar det i alla fall, det är liksom min grej.

Nu är jag hemma hos mormor har pluggat matte. Känner mig ytterst duktig och effektiv! Synd att jag glömde kemiboken i skolan för jag hade verkligen behövt läsa igenom första kapitlet igen. Kemi B är mycket svårare och mer komplicerat än Kemi A. Det går inte ens att jämföra! Men det ska nog gå bra, jag får helt enkelt plugga mer än jag gjort innan!

Nu ska jag och mormor dricka lite kaffe! Vi hörs igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0