Upper East -

Profilen är självklar!

Idag har vi haft information om profilerna vi ska välja till trean. Vi har fyra alternativ med 300 poäng (inklusive projektarbete) och jag är redan helt säker på vad jag ska välja. Det finns bara ett alternativ som inte skulle ses som späkning? Alternativen är: Bioteknik eller Matematik, fysik och data eller Biologisk mångfald och hållbar utveckling eller Tvärvetenskap. För mig är det enkelt: Tvärvetenskap.

Kurserna som ingår är Historia B, Filosofi A och Svenska C och lärarna som håller i det är Nina, Calle, Pelleanus och någon okänd som heter Anders. Finns det någonting som skulle locka mig att välja Matematik, fysik och data med kurserna Matematik breddning, Fysik breddning och Programmering A och B? Inte riktigt min grej... Fast det insåg jag i och för sig redan i ettan när vi först fick reda på vilka profiler som fanns att välja på.

För övrigt så är jag så jävla trött på vintern just nu! Det värsta är inte att det är kallt, det värsta är att det är så jävla halt! Värdelöst! Varför, VARFÖR föddes jag i det här landet? Jag är inte gjord för det här, någon som vill rymma utomlands till något varmt land med mig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0