Upper East -

Deriveringsregler, limes och naturliga logaritmer = me not like

Jag är sjukt nervös inför matteprovet imorgon. Det här året har liksom varit FÖR bra på något sätt. När kommer bakslaget? Enligt mina beräkningar kan jag det här tillräckligt bra för ett VG, ett MVG är säkert för mycket att hoppas på. Fast vem vet? Inte du. Vem vet? Inte jag. Och när får vi veta? Om typ 15 timmar vet jag hur provet har gått, om ca 3 månader får vi tillbaka proven. Lärare är så sjukt sega på att rätta prov. Alla utom Annelie, som förövrigt älskade Chemical party ;)

Trots att klockan är elva och att inget stressplugg i världen går upp mot en god natts sömn så måste jag kolla igenom lite matte nu. Och överväga om jag går på mattelektionen imorgon. Men antagligen inte.

Och glöm aldrig att om f(x) = x^3 + 2x^2 - 3x +4 blir f '(x) = 3x^2 + 4x - 3 och att y ' = lim ( (f(x+h) - f(x) )/h och därför blir f(x) = x^2 = lim ((x+h)^2 - x^2)/h

Det ni, det hade ni inte kunnat lista ut själva eller hur? Det är sånt som vi naturare gör på skoltid
 (jag reserverar mig för alla eventuella fel, jag sa aldrig att jag var en bra naturare)

Kommentarer
Postat av: charlotte

haha okeeej..! =P

2009-01-27 @ 08:35:42
URL: http://musicismylife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0