Upper East -

förintelsens minnesdag

Måste bara skriva något kort om förintelsens minnesdag som är idag. Sex miljoner judar avrättades systematiskt under andra världskriget och är det någon mer än jag som bara tycker att det är så fruktansvärt ÄCKLIGT! Och detta är ingenting vi får glömma. Har mänskligheten gjort ett såhär stort misstag är det inte mer än rätt att vi gör det till en erfarenhet.

Det gick ett program på ettan om det här som jag missade. Det går i repris på fredag klockan tre men då är ju jag i skolan =/ Jag får hoppas att den kommer upp på hemsidan sen =) Jag älskar svt:s hemsida! Då kan man ju se alla program man missat! Très bra.

Nu ska jag sova. Godnatt =)

Kommentarer
Postat av: charlotte

vilket program var det? För jag tror jag såg något liknande häromdagen i Uppdrag Granskning. Det var verkligen hemskt...

2009-01-29 @ 08:18:11
URL: http://musicismylife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0