Upper East -

Hemma igen!

Nu har Camp Sweden kommit tillbaka från den minst sagt oförglömliga resan till The Place, Bryssel, Belgien! Det här är utan tvekan det bästa nyårsfirandet någonsin! Fyfan vad kul vi hade!

Första intrycket kanske inte var det bästa. Bara bussresan dit var en pain eftersom vi som vanligt okuperade platserna längst bak och det skulle visa sig att just där vi valt att sitta skulle inte värmen fungera och trots att jag sov i mjukisbyxor, tjocktröja, filt, sjal, vantar och till och med min jacka så skulle jag frysa mer än jag någonsin gjort under natten. Till sist gav vi upp och satte oss längst fram i bussen där det var väldigt varmt och skönt. Trots att vi vaknade med nackspärr var det utan tvekan värt det.

När vi väl kom fram fick vi släpa våra råtunga väskor hur långt som helst och sedan skulle det visa sig att vi skulle bo helt ut åt helvete där det enda sättet vi skulle kunna ta oss till expot från hemmet var först skjuts och sen en specialbuss som endast gick två gånger om dagen. Dessutom var det ännu kallare i Bryssel än i Sverige och jag kände att jag lika gärna kunde åka hem på en gång. Vad jag skulle ångra mig.

Det visade sig nämligen att vi skulle bo med världens underbaraste familj. Trots att de redan hade fem barn, en tysk inneboende, en katt och en hund tog de emot både mig, Mikaela och Emelie! Jag har aldrig varit med om generösare familj, sötare hund (en golden retriver som var elva år och världens gulligaste!) och skönare säng trots att jag fick dela med Mikaela. Inte konstigt att vi grät när vi skulle åka därifrån!

Helt ärligt, jag kan inte berätta allt för det skulle ta alldeles för lång tid men jag kan säga att jag inte ångrar det en sekund. Jag älskar Bryssel! Jag kommer utan tvekan återvända dit. Det är en så himla fin stad. Jag gillar inte öl men den belgiska ölen var riktigt god! Speciellt körsbärsölen!

Vi får se om vi åker till Polen nästa år, men det här var i alla fall oförglömligt!

Det konstiga var att trots att vi levde på pommes frites, choklad och öl så gick jag till och med ner i vikt. Hur kommer det sig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0