Upper East -

Upp och ner, typ som en berg och dal-bana

Jag vaknade imorse med optimism trots dåligt väder och för lite sömn samt att min kropp mådde ganska dåligt av den inte okej mat jag levt på i helgen. Men de positiva sidorna var att jag förstod lite i kemin och att jag hade hittat en bok jag skulle läsa. Dagen blev bättre när jag snabbt och smidigt lyckades lösa en matteuppgift på bussen som jag fasade över men så fort biologiläraren började prata om DNA som blir mRNA och att T blir U med A och C och G fortfarande är A och C och G. Dessutom så blir det sen ett tRNA som sitter ihop på samma sätt. NÄMEN så var det ju inte utan allt är bara krångligare än krångligast!

Blev det kanske bättre på kemin och elektrolysens mysterium klarnade till en solig sommardag? Självklart inte! Elektrolys är totalt värdelöst och jag också. Och den kemi jag äntligen börjat förstå ska tydligen inte vara med på prover och TACK GRYMTKORVEN!!!

Mina förhoppningar för dagen bara sjönk lika snabbt som mitt humör och nu är det bara deprimerande kallt överallt. Längtar faktiskt inte till någonting längre fram på dagen. Stackars mig!

Å andra sidan är skadeglädje den ända sanna glädje och förakt jätteroligt. Ett lyft för dagen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0