Upper East -

Sarah - inbrottstjuven

Jag tror att jag skulle kunna göra en riktigt bra karriär som inbrottstjuv faktiskt! Idag glömde jag nämligen både mobilen och nycklarna hemma men jag räknade kallt med att Jossan skulle vara hemma när jag slutade jobba. Och senast i morse hängde det en extranyckel ute så det borde ju vara lugnt. Men lik förbannat är dörren låst och nyckeln borta när jag kommer hem vid halv sju. Vad gör man?

Ja, ingenting är omöjligt jag lyckades genom x antal livsfarliga manövrar och misstänksamma ögonkast från grannen kravla mig in i mitt rum på tredje våningen. Jag har aldrig kännt mig så lättad som när jag mer eller mindre ramlade ner på golvet i mitt rum efter att ha balanserat på 20 år gamla stegar som stod på sluttande underlag. Nu vet jag i alla fall att det går. Jag känner mig väldigt kluven över hur jag ska göra med mitt sovrumsfönster:
1) Hade inte fönstret stått öppet hade jag ju aldrig kommit in så det kanske är bra att det gör det
2) Kan jag ta mig in där lär ju någon inbrottstjuv kunna göra det så det kan ju vara läge att se till att det är stängt!

I alla fall, det var dagens äventyr, nu kan jag återgå till att försöka återhämta mig från dessa två ooooo så jobbiga arbetsdagar ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0