Upper East -

Äntligen hemma

Det har varit helt grymt på Gotland men det är samtidigt skönt att komma hem. Bara att ha obegränsat med toapapper känns fantastiskt. Eller att inte behöva känna tvång att rensa tallriken. Eller att slippa leva på pasta och denniskorv. Så fort jag kom hem åt jag två sportknäcke med skinka och gurka. Fibrer, kött och grönsaker - bristvaror i vårat kylskåp på Gotland om jag säger så.

Vår stuga var pittoresk och primitiv. Det vi hade var:
1) Ett kylskåp
2) En spishäll med två kokplattor
3) Två lampor som knappt gav ifrån sig något ljus
4) En radio

Ja och sen sängar, soffa och bord och stolar. Jag kan känna att jag klarar mig utan tv, men jag saknade rinnande vatten väldigt mycket. Det blev lite drygt att släpa vattendunken typ tre gånger om dagen. Vi bodde ju lite off om man jämför med alla andra stugor, mitt i en beteshage.

Jag orkar verkligen inte dra allt idag, dessutom ska jag upp och jobba imorgon. Så nu ska jag sooova i min egen säng och det ska bli helt grymt. Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0