Upper East -

Men kul!

Men kul att jag kommer få IG på kemiprovet på Onsdag, Den här gången är jag fullt seriös, jag har inte pluggat någonting och fattar verkligen INGENTING av reaktioner med organiska molekyler eller vad fan det heter! Jag kan göra en sak och det är att rita en reaktion när en karboxylsyra reagerar med en alkohol och bildar en ester. Sen tar det stopp för mig. Kul...






Är det här rätt? För annars är jag sååååååååååååååååååå körd! Fast det är jag väl ändå... Jag vet vad en emulgering är och varför man stryker olja på trä men hur fan ska jag veta mekanismen för addition av vatten i 2-buten i närvaro av en katalytisk mängd svavelsyra. Hejdå VG i kemi...

Kommentarer
Postat av: Michan

haha:P men vi slipper iaff plugga på s 87 - 90:)

jag är också rätt så körd när de gäller de här provet:P hehe... kommer gå åt skogen.. kan det första men sen de där med mekanism.. hmmm.. bajs:P

2009-03-15 @ 21:30:11
URL: http://michaelasjostrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0