Upper East -

Studiedag!

Idag har vi haft studiedag och det har varit helt underbart! Det känns som om jag har gjort allt man ska göra under en studiedag INKLUSIVE att studera. Jag har studerat texter för vi ska nämligen ha svenskprov på ett häfte med typ 80 noveller, utdrag av böcker och dramer samt dikter nästa vecka. Eller det kallas såklart inte prov utan "essäuppgift som skrivs individuellt under lektionen". Och vi har också biologiprov och det kommer bli minst sagt stressplugg även här eftersom det har funnits så många andra prov som gått före! Men, men, det löser sig.

Imorgon ska jag jobba och sen träna. Mitt liv har varit tämligen händelselöst på sista tiden känns det som, två dagar i rad har vi haft "familjemiddag" vilket innebär att mina syskon kommer och pappa lagar extra god mat. Men det känns som om jag måste aktivera mitt sällskapsliv lite... Fast nästa helg är det ju full rulle!!! Jag är taggish, hoppas att den håller i sig! Mitt största orosmoment är fortfarande hur vi ska komma hem från KC på fredag men det löser sig alltid! Förr eller senare (helst innan man börjar jobba) kommer man hem, det kan vara med sista nattbussen hem eller med första morgontåget från Väsby, det kan vara med taxi eller med privat chaufför. Anyway så löser allting sig tillslut! Basta!

Fast nu ska jag sova så att jag orkar jobba imorgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0