Upper East -

Me like webradio

Radio i världen ABC

A: Aruba: Hit FM, helt okej musik faktiskt!
B. Barbados: Gospel 97.5, hahaha, en kanal med BARA gospelmusik. You say Halle i say luja!
C. China: pinggingshan 105.8, när du vill lyssna på kontrollerad radio!
D. Dominica, Q95, lite karibisk hiphop har väl aldrig skadat
E. Estonia: Ruut, tänk att sätta på en radiokanal och mötas av westlife på estniska. Där har du Ruut
F. France: DeepInside - Soulful House Station. Ja, varför inte?
G. Guatemala; KissFM, musik på spanska, duger i krig
H. Holy See (Vatikanen), Tamilfm, orientalisk flöjtmusik med indiskt skrik i bakgrunden. (Förresten, hur FAN kan Vatikanen ha 16 kanaler och Venezuela 9. Det känns som om Venezuela slår Vatikanen i storlek...)
I. India: Hindi-old-classic, Musik: en indier som rappar på hindi med en stönande tjej, rockskrik samt indiska trummor i bakgrunden. Där kan vi snacka alternativ musik. Typ som ett belgiskt klädesplagg - allt i ett.
J. Jersey. TamilFM, det är ju samma som i Vatikanen. Vad hände där?
K. Kuwaitmuslim starz, bara namnet är ju klockrent, musiken? mjaaaaa...
L. Liechtenstein: Radio L Aus, vanlig musik, kunde varit en svensk kanal. Förutom språket.
M. Malaysia: Hot FM, låter ju lovande i alla fall. Musiken? Malaysisk pop. Kan funka.
N. Northen Maria: KWAW Magic, man möts av Brittan. Det är inte illa!
O. Omam: Al Wisal, Omam hade en enda kanal och det var den här. Stackarna.
P. Philippines: Classical Pilippines, Fast, men, va? Det är de enda kommentarerna jag kan ge.
Q. Quatar: Quatar Radio Arabic, KhoKho - det är sån här musik vi ska dansa till i höst
R. Romania: Paprika Radio. PAPRIKA RADIO??? Detta är den rumänska versionen av Mix Megapol (ny musik med det bästa från igår)
S. Sweden: DansBands Dax, you heard it, dansband!
T. Thailand: Banana FM, Lugna favoriter på Thailändska.
U. USA (A-Z, det finns 2322 stationer!) Christmas Power, De spelade inte ens julmusik utan vanlig Rn'B. Jag är VÄLDIGT besviken på dem!
V. Venezuela: Chevere Radio TV, den här kanalen var det ju lite drag i. Det låter lite som bakgrundsmusiken på Nintendo Mario Cart =D Fast nu började en spansk version av Dagen är kommen. Känns som lite fel årstid?
W. Wallis and Fut, unable to connect. Why God, WHY? Jag ville lyssna på Wallis and Fut, vad det nu är för något.
X. -
Y. Yemen: Unable to connect. Meh, ska den börja krångla nu bara för att alfabetet nästan är slut?
Z. Zimbabwe - Shagia FM, Fattar inte ett skit!

FAAAN, det verkar som om jag har fastnat på Chevere Radio! Det går inte att byta! Jag är dömd till ett liv med Chevere Radio! Nej nu gick det! Nu kyssnar jag på Balkan XM - Relax music från Bulgarien, Den här musiken är ju bara läskig! Nu lyssnar jag istället på något som låter som munkar som sjunger bönesånger. På Kroatiska, Fint. När allt kommer omkring föredrar jag nog DansBands Dax, Radio Lidingö, Playdio eller någon annan svensk kanal.

KUL att jag har fastnat på repriser från P3's program "Mammas nya Kille". Ta mig därifrån! Äsch, nu skiter jag i det här. Godnatt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0