Upper East -

Ungdomskören Voice har sjungit för det slutna sällskapet Odd Fellows

Efter jobbet idag packade jag ihop mig i min kappsäck och tillsammans med Bettan och Mikaela åkte jag in till Upsis. Jag guidade B genom all bråte och det verkade gå ganska bra för hupsflups var vi framme vid Börjegatan. Där började vi med att svepa upp för trappan (det kändes verkligen som att man svepte upp för den där trappan) och hade uppsjungning. Efter detta svepte vi ner igen (man svepte ner också) och gick in i den storslagna salen som var proppfylld med förväntansfulla ordermedlemmar. Njae, nu överdriver jag kanske lite. Men det var fint och de få tanter och farbröder som var där applåderade åtminstone.

Det kanske inte var vårt allra allra bästa framträdande någonsin (vi skyller på akustiken) men det lät ju bra mycket bättre än "fågel i vinden" och "vi är alla pappas barn" i alla fall. Vi ska vara nöjda. Och betalt fick vi också ;)

Igår lekte jag och Mikaela bitchar och dissade restauranger. Först skulle vi käka Thai, men först fick vi inte beställa och efter det fick vi ingen mat, så när vi suttit där i en timme utan att ens fått se röken av våra kycklingspett gick vi vidare till Lilja Sushi och åt kycklingspett där också. Enligt oss var kycklingen dock lite ogenomstekt så vi klagade lite på det också. Tydligen ska kycklingklubbskött ser ut sådär men det tror jag så mycket jag vill på. Dock fick vi sushi så det var värt det, och jag har inte blivit magsjuk än i alla fall.

Nu ska jag sovilova! Pozzah


Kommentarer
Postat av: Mickis

MOHAHA, någon gång ska jag skicka tillbaka alldeles godtagbar mat. Och få dessert för besväret.

2009-11-29 @ 11:52:01
URL: http://lestroixs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0