Upper East -

Vem är jag? Sitter i en barstol!

Nu sitter jag inte i en barstol utan ligger i min säng och undrar hur fan jag kommer orka gå upp och byta om och ta bort sminket. Känns inte optimalt att sova i klänning och strumpbyxor =/
Kom i alla fall hem för ca en timme sen, jag och Johansson drog in till Uppsis och mötte upp bl.a. Fanny, Anna och Aya och körde girls night på gillet. I typ en timme, sen pallade vi inte mer x) Vi var i alla fall extremt lugna och satt mest och sippade på en cider i baren. Jag är ju nämligen inte direkt rik idag. På vägen hem träffade jag och Johansson en très trevlig tjej som hade missat sista tåget till stockholm så vi hjälpte henne så hon fick ta Upptåget och pendeln istället. Dagens goda gärning kirrad.

Fast jag har haft en annan god gärning också! Idag när jag väntade på tåget hem satte sig en gubbe bredvid mig och halade upp en sjuttis som han började klunka ljudligt ur. Han var utan tvekan lost in translation och började snacka om att han skulle till Tierp. Sen drack han lite till och blev ungefär Sarah på Valborg 2007 eller Sarah i Morgongåva 2009 och slöt ögonen och började skrika ut "KILL HIM, HANG HIM. PER HAR NIO KATTER!!!" Jag kände att jag måste ingripa och förvisade honom till hans egen perrong så han inte skulle missa sitt tåg. Jag kände att det var bäst för alla parter att han inte satt och skrålade på Uppsala centralstation, det är bäst att han åker till Tierp och skrålar där istället. Alltså gjorde jag en god gärning för alla: Han kom med sitt tåg och vi andra slapp ha honom vrålandes "DÄR SITTER DJÄVULEN MED PENGARNA!!!" hela dagen. Det är nog bara Tierp som klagar lite ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0