Upper East -

Dagens tanke

Jag har suttit i princip hela kvällen och pluggat ekonomi. Efter ca 2 timmar gick jag ut för att ta lite luft och märkte hur många fåglar som kvittrade.
"Nu är det alltså parningsperiod, det är därför de kvittrar så förbannat" tänkte jag. "De behöver minsann inte plugga ekonomi, söka in till universitetet eller fixa sommarjobb". Skarpsynt där Sarah.
Jag började emellertid tänka vidare, tänk hur det var för oss människor innan någon fick för sig att vi skulle bli civiliserade och tillbringa vår ungdom till att lära oss saker och resten av livet till att tillämpa dessa kunskaper. Det vi gjorde var att äta, sova och ha sex.
Våra mål i livet var att äta så mycket som möjligt, sova när vi var trötta och knulla så mycket som möjligt. Det var vår livsuppgift.
VAD HÄNDE? Någon som känner för att gå tillbaka till det, det låter som ett mycket trevligare liv om jag ska vara riktigt ärlig...

I alla fall, klockan är tio över tio och Filips pappa tvättar fortfarande på sin bil. Han har tagit fram strålkastaren nu. Hans livsuppgift verkar vara att mecka med sina bilar. När jag åker till skolan tvättar han karossen, när jag kommer hem från skolan tvättar han däcken, senare på kvällen tvättar han garageuppfarten och gatan utanför. Själv pluggar jag nationalekonomi och undrar hur fan det kommer lösa sig i sommar.

Nu ska jag återvända till att plugga in allt om lågkonjunkturer, inflation och beskattning. Önska mig lycka till...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0