Upper East -

Det gör ont i mitt hjärta...

Det gör så ont i mitt hjärta just nu! Sverigedemokraterna i riksdagen, svenskar med klart odemokratisk människosyn och en instabil minoritetsregering. Vart är Sverige på väg? Var är den demokrati och solidaritet vi värnat om? Att alliansen kommer försöka bilda regering är enligt mig något positivt, och jag hoppas att de rödgröna inte medvetet kommer att sätta käppar i hjulen för dem. Jag har inte faktiskt ingenting emot socialdemokraterna, och kan även tolerera miljöpartiet, men jag står inte ut med en regering med Lars Ohly i spetsen. Det skulle inte hålla. Och mitt förtroende för Mona Sahlin är inte heller på topp om man jämför med den trygge landsfadern Fredrik Reinfeldt.
.
Men det svåraste att förstå och tolerera är att Sverigedemokraterna tagit plats som vågmästare i riksdagen. Deras människosyn och vi-och-dem-tänkande har ingenting i ett demokratiskt land att göra. Inte för att vänsterextremister som försöker tysta ner sd's politik hör inte heller hemma här. Usch, jag är nästan lite nervös inför de närmaste fyra åren.
.
Men även om det smärtar att se rasister (för även om de städat upp politiken en smula så finns det utan tvekan rasister kvar i partiet) i riksdagen, så kan vi i alla fall glädjas över att alliansen kan fortsätta det som de börjat med och rätta till det som blivit fel i reformerna till ett stabilt och fungerande samhälle. Att byta regering tror jag skulle vara ett stort misstag.
.
De som gillar Sverige röstar inte på Sverigedemokraterna. Usch och tvi för Jimmie Åkesson och hans värderingar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0