Upper East -

Vänsterpartiet vs kommunism

Skriver ett grupparbete om vänsterpartiet vs kommunismen. Det är ganska intressant, men allt som oftast känns det bara som att det suuuuger! Jag har fått uppgiften att skriva om gemensamt ägande etc. Man ser ju lite för tydliga mönster för att det ska vara okej. Jag känner verkligen att jag ALDRIG skulle rösta på vänsterpartiet.
.
Om jag säger såhär:
Partiledaren har sagt "Marxism-leninism är ett bra, riktigt och viktigt begrepp", "Inskränkningar i demokratiska fri- och rättigheter kan användas i arbetarklassens intresse" samt "vi får aldrig acceptera demokratibegrepp som står höjt över klasskampen". Det han säger är alltså att klasskampen är viktigare än demokratiska fri- och rättigheter. Demokratiska fri- och rättigheter är bland annat yttrandefriheten, pressfriheten och demokratiska riksdagsval. Men det är ju absolut inte lika viktigt som klasskampen. Men det bästa citatet Lars Ohly sagt var: "Kuba är ett fantastiskt exempel på hur man under mycket fattiga förhållanden kan uppnå folkligt deltagande och ekonomisk rättvisa". Hur tänker man då?
.
Ung Vänsters ordförande, Ida Gabrielsson, har också klämt ur sig "jag är kommunist eftersom jag tycker att vi har en stolt historia". Finfint...
.
Ja, ja... Nu ska jag inte börja prata politik utan istället vara duktig och faktiskt göra klart arbetet! Positivt tänkande :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0