Upper East -

Stora löften och shit

Den här veckan ska jag vara très duktig och ambitiös. Jag har som ambition att plugga varje dag (eftersom jag har så många prov och annat skit) samt träna varje dag (utom möjligen onsdag). Och jag ska även försöka dra ner på kaffet. Fast hur ska detta kombineras? Vi säger såhär istället, jag väntar med att dra ner på kaffet tills alla prov är över. Då ska jag vara lite hälsosam, nu ska jag bara vara duktig i skolan och träna. Balans och sånt skit får jag tänka på senare.

Alltså, jag förstår att det är viktigt att vi lär oss om DNA och celldelning. Eller viktigt, åtminstone relevant. Men att lära sig om olika fågelläten kan ju faktiskt inte vara särskilt viktigt? Eller? När ska jag ha nytta av att veta hur en bofink låter? Möjligtvis om jag skulle bli fågelskådare men jag skulle inte tro det va? I såna fall kan man väl ta en kurs i fågelskådning eller något sånt. Ingår det verkligen i läroplanen?

Gud vad mycket klockan blev, det känns som om jag borde göra något vettigt. Typ plugga matte och kemi... Jag har verkligen försummat kemin, men det känns som om Nationella MaC är lite högre i min priolista just nu.

Min priolista:
1) Nationella MaC
2) Kemi
3) Etik
4) Religion
5) Biologi
6) Fysik

Jag har jättedåligt samvete för kemin, det känns som om det provet kommer att gå käpprätt åt helvete! Jag har inte pluggat någonting. Väldigt, väldigt illa... Jaja, jag har ju en och en halv vecka på mig att plugga! Det kommer att gå finfint (käre Gud i himlen, gör så att det går finfint!) och Annelie kommer Ä L S K A mig. Kan jag ju inbilla mig. Och hoppas.

Nu så ska jag göra något bättre än att sitta här i soffan och blogga om hur mycket jag har att göra. Det känns liksom inte riktigt vettigt. Återkommer.


Kommentarer
Postat av: Michan

hahaXD asså dem här kommande veckorna kommer vara rena helvetet för oss.. buhu:) men efter imorrn så behöver vi inte längre bry oss om matten iaff:)

2009-03-09 @ 22:20:59
URL: http://michaelasjostrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0