Upper East -

Helgen i korthet

Jag kör på helgen i korthet för det hände rätt mkt...

Fredag:
1) Kommer till skolan, etik på morgonen. Fick tillbaka "meningen med mitt liv"-grejen som vi skrev i oktober. Kommentar "bra skrivet, genomtänkt". Jamen dåså, lika bra på kritik som vanligt.
2) Tre timmars håltimme, känner hur lojheten smyger sig på, hur tetris lockar mer än fysik och hur gott skolans kaffe är alla tider på dygnet.
3) Fysiklektionen gick segt, vi ska börja med etik på religionen, det kommer ju bli jätteintressant för mig och KhoKho som redan läser det två och en halv timme per vecka! Speciellt med vår klass som alltid ska bråka och hålla på!
4) Kommer hem från skolan och känner mig som ett trött lejon...
5) Jag, Mamma och M åker en stund till Gränby centrum, jag får två linnen, M köper en grymt snygg klänning och ett par shorts, Mamma köper upp halva MQ till sig själv.
6) Hämtar upp Joss på vägen hem
7) Börjar göra mig iordning inför kvällen, M fixar mitt hår så det blir ascoolt.
8) Går till C, mitt hår blir totalförstört av snö och blåst, mitt paraply går av på mitten
9) Jag och C åker till Märsta och ser H.E.A.T på Garage, trés nice. Håller oss helt nyktra hela kvällen!!!
10) Tre tjejer bjuder på bullar utanför garage, yummie!
11) Får skjuts hem av Bruschis! Success!!!

Lördag:
1) Vaknar trött som sjutton, trots att jag kom hem relativt tidigt dagen innan.
2) Jobb, lite segt men rätt nice
3) Kommer hem, slocknar i soffan
4) Taggen inför kvällen smyger sig på! Börjar fixa mig hemma, bestämmer kläder (rosa kjol, vitt linne, svart kofta) och börjar trixa med lösögonfransar.
5) Åker till stan, träffar A, vi åker till KhoKho och fixar oss, taggen är på topp!!!
6) Vi går ut på people (första gången för A!!!) och inga fler detaljer behövs
7) Ringer Tollet för hon skulle komma och äta på Jalla med oss, men hon bangar!!!
8) Jag, KhoKho och A går dit ändå, sjuuukt gott!
9) Kommer på att det är sommartid och att jag och A har missat sista bussen.
10) A tänker cykla hem (!!!) och jag följer KhoKho till hennes busshållsplats. Envisas med att köpa Polly!
11) Köper Polly, är sååååå nära på att få en jättestor mjukisapa. Men han som skulle köpa den åt mig ångrar sig i sista sekund.
12) Inser att jag faktiskt är fast i Uppsala, ringer till mormor och låter ynklig. Får sova där.
13) Äter Polly och läser IKEA-katalogen hemma hos mormor =)

Söndag
1) Vaknar hos mormor
2) Inser att jag skulle varit i kyrkan för en halvtimme sedan. Illa
3) Äter några kak-liknande pinnar med chokladfyllning till frukost. Kan ju inte säga att jag mådde bättre efter dem
4) Råkar se mig i spegeln och får en chock av hur jag ser ut!
5) Får åka hem, tackar gud för att jag hade på mig mjukisbyxor och gympaskor påväg till KhoKho så att jag kunde ha dem på vägen hem. Skulle dö om jag var tvungen att gå i kjol och ankelboots.
6) Kommer hem, dör på ett eller annat sätt.

Halva söndagen är nu över, snart ska jag tydligen träna lite starter med mamma (alltså i bil, ska börja ta körlektioner snart!!!) och sedan måste jag plugga fysik! Kul jul.


Kommentarer
Postat av: Mikaela

du och älgarna ska ha fett med spö för att du skolkade från sången idag. Jag släpade mig upp trots festande kvällen innan. Fett med stryk sarah!

2009-03-29 @ 21:55:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0