Upper East -

Hemma från la kulturnatt

Kulturnatten kom och gick, jag känner att jag verkligen har hunnit vara lite kulturell också. Dagen började med jobb och att jag satt 10 minuter innan jag började och hängde på låset för att smöra lite. Min chef var lite bitter på mig, och halva min morgon gick ut på att svara på frågor som en chef inte ska ge sina anställda. Å andra sidan har jag ju minus på förtroende-kontot och får tåla lite.

Men själva kvällen var übertrevlig. Först en asgod middag hos Madde och Johannes med Mikaela m.fl. Sen vidare till kvällens första spelning - allmänheten på vox publikum. De var awesome! Jag vill också kunna spela massa intstrument och sånt.
Efter det gick vi vidare till Dragarbrunnstorg där Basement spelade och de var verkligen grymma! Alla har blivit så himla seriösa och satsiga på sina hobbies. Kan ju inte säga att mitt gitarrspelande fick samma följder.

Resten av kvällen drev vi i princip på stan mellan alla danser som fanns lite överallt. Roligast var definitivt den afrikanska dansen. Först vi dansade med två galna killar, den ena iförd pälsboa och dalmatiner-fläckiga kalsonger och den andra med bar överkropp, pösbyxor och dito kalsonger. Schnyggingar liksom. Sen försvann de och vi började dansa med några natives. Fast de var så jävla duktiga, jag kände mig som en riktig White girl can't dance jämfört med dem.

Allt avslutades med en kopp thé hos Carro vilket var en perfekt avrundning på en riktigt bra dag! Nu ska jag sova och ta en riktigt lång sovmorgon imorgon! Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0