Upper East -

Barnvisa (L)

I Indialand vid Himalayas rand
Där händer det konstiga saker ibland.
Där bodde en trollkarl, han trollade så
att 8 blev 19 och 19 blev 2.

Han trollade så att ett berg kunde bli
En fettisdagsbulle med vispgrädde i
och vattnet som rann i en å ett tu tre
förvandlades till både kaffe och thé

Han trolleritrollade också så att
ett nötskal stack ut som en ståtlig fregatt
Så stjärnorna regnade ner som guldsand
och månen föll som en citron i hans hand.

Men Kejsarn av Kina han sa: "Jag slår vad
att ingen förvandlar sig till lemonad."
"Haha!" ropte trollkarln "Se då på min kraft"
och simsalabim blev han till ett glas saft.

HÄR! Tar visan inte slut, men dock mitt minne!
Minns så långt som:
Men solen sken högt över risfält och älv
Och trollkarlen blev törstig och drack upp sig själv
................................................. som ni nog förstår
Och det har han ångrat i 200 år!¨

MEN, vad ska det stå där jag nu bara minns punkter? Jag får panik! Hjälp mig! Kan ni det sista så måste ni skriva så att jag kan få ro!

Kommentarer
Postat av: Olle Gullberg

I Indialand vid himalayas rand är den saknade strofen:



Det skedde i misshugg, som ni nog förstår

och det har han ångrat....



2009-06-03 @ 09:21:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0