Upper East -

Taizé 2009 - oförglömligt

Nu är vi hemma igen. Trots att jag försöker intala mig att det är underbart och fantastiskt att vara hemma till en mjuk säng med lakan, varmvatten i kranen och riktiga stolar så har jag egentligen inte saknat Sverige och hemma alls. Jag ville verkligen inte åka hem. Jag har aldrig varit så ledsen för att en resa tagit slut någonsin.

Men att fokusera på vad vi gjorde. Vi gjorde så mycket att jag inte orkar berätta allt men höjdpunkterna vad utan tvekan
Söndag
: När vi kom fram och fick veta att vi fick sova i barrack
Måndag: Vi drog igång lekarna på Oyak som gjorde succé
Tisdag: Min och Carros extrema långpromenad
Onsdag: Kommentaren: If sex before marriage is a sin it would be quite empty in heaven /Sarah under bibelintroduktionen med bland annat 4 polska katoliker
Torsdag; Min och Fannys promenad i Tysta Dalen
Fredag: Vi fick be vid korset samt de nya människor jag lärde känna
Lördag: Vattenkriget, fotbollen, ljusmässan, sista oyakkvällen, när vi satt i kyrkans hall och pratade till klockan sex på morgonen
Söndag: BurgerKings milkshake
Måndag: IKEAs köttbullar

Det värsta var:
1) Att åka därifrån
2) Mitt bråk med Carro
3) När jag kallade Mikaela julgransfitta (så internt skämt det kan bli) och Therese översatte detta till snyggspanjoren
4) Högmässan på söndagen när jag var så trött att jag somnade sittandes och fortsatte att sjunga i sömnen

Kommentarer att minnas
1) If sex before marriage is a sin it would be quite empty in heaven /Sarah på bibelintrot
2) Men du är en offerbanan med svarta fläckar av anus /Sarah till Mikaela
3) Kakor är inte allt /Sarah till cecilia
4) Jag är ledsen att vi inte kom till diskningen igår Cecilia men vi var på äventyr /Carro till vår arbetsledare
5) Ja precis, ta bollen från den långa tysken med de stora musklerna - hur svårt kan det vara egentligen? /Sarahs svar på Mikaelas "Men spring fram och ta bollen ifrån honom
6) Nästa år ska jag ha en tröja där det står "I love extrafood" /Fanny om maten i Taizé

Detta är såklart inte allt men en del i alla fall. Nu ska jag soooova x)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0