Upper East -

Tankar om efterfest

Läste en viss Johansson's blogg och blev inspirerad att utveckla hennes tankar om efterfester.
I hennes blogginlägg slog hon huvudet på spiken: Efterfester är djävulens påfund! Erkänn, har en efterfest NÅGONSIN slutat lyckligt? Sen när vaknar man upp på morgonen och tänker "fan vad bra den här efterfesten slutade. Jag var precis så full som jag hade planerat och gjorde iiiiiiingenting pinsamt?¨
Det har i alla fall ALDRIG hänt mig!
Istället vaknar man upp på okänd adress på okänd ort med okända personer. Gårdagen är ett enda töcken av fragment av minnen man önskade att man inte hade. Man mår som man förtjänar, vilket betyder huvudärk, illamående och i värsta fall skador på ett eller annat sätt. Skador man inte minns hur man fick.
Ibland är ägodelar som smycken, smink och mobiler på ställen man inte vill återvända till och man önskade att man bara kunde förflytta saker genom tankekraft.

Några dagar senare hittar man sig själv på facebook och ångesten kommer tillbaka,. Jag säger bara: hellre femtioelva förfester och en vild natt på krogen än en lagom kväll på krogen som slutar i efterfest. ALDRIG MER EFTERFEST!!!
Nu måste jag räkna matte ;) Puss

Kommentarer
Postat av: En viss johansson

haha gillart!

2009-09-22 @ 12:04:54
URL: http://smarum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0