Upper East -

Bye bye Knivsta

Nu flyttar jag. Alla mina grejer finns i kartonger, garderoben ekar och alla lådor är tomma. Jag har tagit min sista spontana promenad med Mikaela. Jag har för sista gången ätit middag i köket. Det här är sista natten i mitt älskade rum.

Det är alltså här jag har växt upp. Det här kommer alltid vara hemma. Det är så fruktansvärt sorgligt. Jag kommer sakna huset. Jag kommer sakna spontana promenader med Mikaela. Jag kommer sakna att alltid vara fem minuter bort från Mikaela, hur ska jag klara mig? Nu kommer det ta lång tid att ta sig till kören och jag kommer behöva betala på bussen till skolan. Imorgon kommer jag inte ta halv fembussen till Knivsta utan någon annan buss till Gamla Uppsala och till Huges väg 9 där jag kommer få sova med tusen kartonger i ett hus som inte luktar hemma.

Tragiskt.

Imorgon ska jag jobba, sen ska jag plugga biologi. Jag har inte pluggat någonting. Min bok ligger på Upptåget. Jag har inte heller lyssnat på lektionerna och saknar helt anteckningar. Jag kommer få IG. Det känns ju jävligt stabilt. MAMMA JAG VILL INTE!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0