Upper East -

Hildegard av Bingen

Idag fick vi en ny uppgift på historian. Vi skulle lära oss om en viss historisk person och sedan "vara" den personen under en dag i maj. Det tyckte jag verkade kul, alla ettor skulle göra det, mikaela kommer vara Drottning Kristina! När vi delade ut lapparna var det dock väldigt orättvist, Maria fick Cleopatra och Astrid fick Saddam Hussein medan jag fick Lois Pasteur. Vem är det då? Ni kanske undrar om det verkligen är så simpelt? Japp! Han är den som kom på pastöriseringen. Kul.. KUL!

Jag vägrade helt enkelt och Calle gav mig en annan person, nämligen Hildegard av Bingen. Ingen vet vem det är? Jo hon var nunna, abbedissa, konstnär, författare m.m. och har blivit nominerad till helgon 3 gånger. Hon är också ett s.k. "muntligt helgon" och har typ tre festdagar =) Hon vore skitcool om alla bara visste vem hon var. Någon har faktiskt sagt att om hon vore man så skulle hon betraktas som en av världens mest intelligenta och smartaste samt typ allmänt bästa personen någonsin. Fast den personen sa det med lite finare ord =P Kan infoga det citatet senare, orkar inte nu!

Problem med Hildegard --> Man ska klä ut sig till personen i fråga och jag vet inte om jag har någon nunnedräkt!



Hildegard:                                                    Jag:

image3



Ikväll har jag haft sjukt tråkigt för alla har varit borta/sjuka. Imorgon ska jag tvinga någon att vara med mig. Åtminstone på dagen. Jag känner mig motsträvig som tackade nej att åka och köpa skor med mamma. Men vi skulle ändå bara bråka. Jag tål henne inte. Nu ska jag sova så jag orkar upp imorgon. Bye


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0