Upper East -

Detox dag 1.

Hm, blev ingen riktig bra start på min detox... Jag började dagen bra med fil med bakteriekultur samt pumpafrön men sen gick det åt skogen. Korv med bröd och potatissallad är ju inte direkt detoxmat. Det är inte heller bröd och makaroner med ost!

Nej, imorgon ska jag börja och jag har redan planerat allt jag ska äta.

Frukost:
Fil med banan

Lunch:
Det skulle vara grekiskt i skolan, det innebär kött, potatisklyftor och tzatziki. Uteslut tzatziki och lägg till lite extra grönsaker så är min lunch serverad!

Mellanmål:
Slutar tidigt (ett) så jag äter mellanmål hemma. Har planerat äpple eller avokado men har inte bestämt mig än!

Middag:
Eftersom mamma har bestämt att hon också skulle köra detox så blir det nog något detoxvänligt som t.ex. kyckling med sallad. Jag kan rekommendera en sallad med machesallad, körsbärstomater, gurka och avokado! Strö lite frön (finns speciella blandningar som lämpar sig för sallad) och en blandning av olivolja, vinäger, vitlök och peppar så har du en dressing fri från transfetter och konstiga tillsatser!

Mamma kommer sluta röka, sluta dricka vin och sluta dricka kaffe. Tillsammans med detoxmat kommer hon att bli en riktig bitch. Jag kommer inte kunna äta något socker alls (jag är ju lite beroende) och inte heller all mat som serveras i skolan - vilket kommer bli det svåraste.

Nu är klockan massor (23.41, jag måste gå upp 06.31 och ta bussen 07.45 för att börja skolan 08.40 - jobbigt läge) och jag måste tvätta bort allt smink, borsta tänderna och byta om! Hoppas att min säng inte ser ut som ett bombnedslag!!!



Kände för att göra ett försök till en kort modeblogg:

Dagens outfit: Jeans, mörkgrått linne med knappar, svart knytblus (kortärmad, v-ringad så knapparna på linnet syntes) samt svarta ballerinor och pilgrimsörhängen. Med tanke på den urringade toppen valde jag att inte ha något halsband och dra mer uppmärksamhet dit...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0