Upper East -

Sommar

Snart är det sommar. SOMMAR! Helt, bara 18 skoldagar kvar till sommarlovet. Jag är supertaggad! Jag ska till Barcelona, Taizé och Norrland. Tyvärr har jag ingenting att ha på mig. Jag köper nya kläder hela tiden men har fortfarande tomt i garderoben. Och även i plånboken tyvärr...

Senaste inköpen var två par shorts, en tunika och en kjol. Ville helst ha en underbar tunika från Odd Molly men den var för dyr! Mamma köpte däremot en superfin turkos kofta som var mycket somrig! Jag gillar turkost. Det är snyggt nu till sommaren. Har dessutom köpt en söt kjol och ett par vita tygskor. Skorna var planerade, allt annat var tyvärr inte planerat. Jag kan trösta mig själv med att jag bara betalade 199 för kjolen och 99 för skorna, resten betalade min kära mamma! Men efter många biobesök, mat på stan, fikor och glass soliga sommardagar gjorde stora hål i plånboken och jag lever nu nästan på knäna i tio dagar! Eller 9. Nånting liknande. Jag ska helt enkelt klara mig på typ 13 kronor per dag.

Nästa inköp är helst färgglada klänningar och vackra skor! Och självklart: en ny väska. Men det planerar jag att köpa i Barcelona. Har fått nys om att det finns en väska på Zara som det står the Zara-bag som jag är lite sugen på! Den finns inte i Sverige men i Spanien är det nog större chans om jag säger så. Så rätt att Sarah har en Zara-bag!!! Annars har jag sett en ganska fin väska i skinn på en liten affär i Uppsala, den kostar dock 1000 kronor och är det ingen som känner för att köpa den åt mig så kommer den nog aldrig bli min!

Jag vill ha ett par nya skor btw, vilka som helst bara de är snygga, har hög klack och inte är i svart lack. Jag har redan två svarta lackskor. Sen har jag också spanat in jesussandaler. De kanske inte riktigt kallas så, kom bara inte på namnet för tillfället, är det strandsandaler månne? I alla fall kan folk tänka ut hur jesus skor såg ut och där har ni dem, fast kanske i en sexigare tappning.

Nu MÅSTE jag gå och plugga lite kemi så att jag kan sova innan klockan 12! Byeeeeeeeee

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0