Upper East -

Beskrivning av Sarah's jobbdag

Ibland känner jag bara för att vilja byta jobb till något mer normalt. Inte för att jag inte gillar mitt jobb, men ibland händer det saker man kanske inte riktigt väntar sig. Som igår till exempel. Det börjar med att tre balter (inget ont om balter) kommer in och frågar om vi vet vem Kjell's kund är. Nu är det ju bara så att Kjell har en sju-åtta kunder just nu men jag tror att vi lyckades hitta rätt.
Medan mina kollegor letade i datorn gick en av dem runt och letade efter trälim. Det lustiga var att han borde vetat var trälimmet låg eftersom det är de som också renoverar vårat kök (det kommer bli så jääävla snyggt btw). Han frågar i alla fall om jag kan visa honom var det ligger och det är ju mitt jobb att göra det så jag visar honom såklart. Men det är vår konversation efteråt som är det märkliga. Tänk er Borat fast lite värre:
(H: Han S: Sarah)
H: Do you work here
S: Yes I do
H: Very good
S: Ehe, Yes
Och eftersom mitt jobb är att låtsas att jag tycker att alla kunder är älskvärda så måste jag le och se glad ut.
H: I work here too, I build the restroom
S: OK, it looks very nice!
H: Yeeees, so you work here every weekend?
S: Yes
H: Very good, so in the weeks, are you learning?
S: Yes I'm in school.. Ehe...
H: Good. I got to go, see you again
S: Ehe, yes
H: What's your name?
S: Sarah
H: Very good, I'm Tjetjechovski (eller något liknande)
S. Okey...
H: Byeeee
S: Bye!
Ja, jag ska inte säga att han var otrevlig men just detta "Veeery gooood" fick mig att bli lite rädd! Sedan frågar jag Lena om de var de som jobbade i köket? Hon svarar:
"Ja, men nu är de nästan klara så de kommer bara jobba på lördagar".
Grattis Sarah, jag vill inte höra mer Veeery Goood. I och för sig tror jag att de inte jobbar när vi är där utan efteråt när butiken är stängd.

Ja, efter det kommer i alla fall vår rektor in och köper tre par arbetshandskar, en räfsa, sopsäckar och en lövkorg. Vår konversation:
(R: Rektor, S: Sarah)
R: Hej är du vaken så tidigt.
Att tillägga; klockan var kvart över elva.
S: Jajamensan. Så du ska ut och räfsa löv?
R: Japp, jag ska sätta familjen i arbete!
S: Haha, det är bra det.
R: Ja, fast inte mig själv såklart.
S: *tveksamt skratt* Okej...

Nästa sak som händer är att en kollega som är ledig denna lördag kommer in med sin son. När de ska gå börjar Lena som jag jobbar med springa efter denna son och skrika att hon ska pussa honom. Jag står och försöker le nervöst mot kunderna medan jag hör sonen skrika i panik.

Ja, varför kan det inte bara hända normala saker på mitt jobb?


Kommentarer
Postat av: Busmissen

haha underbart! Jag kan höra det där "verry godd" framför mig

2008-11-16 @ 22:54:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0