Upper East -

Dissektion

Idag dissekerade vi på biologilektionen. Först dissekerade vi mask och sedan kräfta. Det var värst att dissekera masken. Vi fick den nämligen levade, sedan skulle vi bedöva den i ramlösa och sedan döda den i etanol. Jag kände mig grym. Fast värre blev det när vi fick reda på att vi skulle skära upp maskens rygg och nåla fast skinnet så att vi kunde se alla inälvorna. Mysigt. Tack gode gud för att det finns plasthandskar inne i kemisalarna annars kunde de bara glömma att jag skulle dissekera. Jag kan ju säga att maskinälvor inte direkt är det trevligaste man kan kika på innan lunch. Kräftan var lite lättare att dissekera eftersom jag gör det mer eller mindre varje år. Men kräftor ska ätas, inte skäras i! Ingen höjdar biologilektion. Jag och Maria avslutade lektionen med att tvätta händerna grundligt och sedan smörja in desinfektionsmedel. Nästa vecka ska vi dissekera fisk tror jag. High 5 på det liksom!

Nu har jag i alla fall nästan skrivit klart min kemilabbrapport! Känner mig väldigt stolt även om jag är lite tveksam till den sista beräkningen. Det är därför som jag säger att jag är nästan klar. Nu ska jag plugga lite matte inför provet. Förtränger engelskan så mycket jag kan för jag kan ändå inte förbereda mig och det är onödigt att oroa sig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0