Upper East -

Kör

Idag började kören och vi har fått en ny körledare! Florence, som var vår gamla, är nu gravid med tvillingar. Florence är ungefär 160 cm lång och allmänt liten så det ser väldigt roligt ut med hennes jättemage. Men det blir säkert jättefina bäbisar. Men tills hon kommer tillbaka från mammaledighet så har vi fått en vikaria. Han heter Carl-Mikael Bergerheim och är så otroligt bra! Vi älskar alla Florence men Carl-Mikael (eller CM som vi kallar honom) var absolut inte besviken! Något som är roligt är att vi ska ha en liten andakt i slutet av övningen. Så idag blev det en liten bibeltext, en kort bön, herrens välsignelse och till slut våran avslutnings psalm (må din väg gå dig till mötes, nr 730). Det är så mysigt!

Många tycker kanske att det är att tvinga på folk sin tro när man har en andakt i slutet av en körövning. Men vi är ju faktiskt en kyrkokör och även om jag kanske inte är världens mest troende person så tycker jag ändå att det är något speciellt med att be tillsammans. Och psalmen är så fin och bibeltexterna från Nya Testamentet är alltid så vackra. Eller åtminstone är de alla tankeställare!

Innan kören kom Mikaela hit och vi drack ett nytt slags thé som jag har köpt! Det är svart thé med smak av vit choklad, chili och rom. Ja, kanske lite udda smak på thé men det var gott. Det smakade väldigt speciellt, mest thé och rom men det rekommenderas. Prova i alla fall. Finns att köpa på Granit (en liten inrednings och presentshop, finns t.ex. i Gränby centrum i Uppsala).

Nu ska jag byta om och gå en promenad! Det ska bli skönt att röra lite på sig, men sen måste jag räkna matte!!!
Vi hörs!

(p.s. är lugn nu, fick prata lite med Radu idag d.s.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0