Upper East -

Mikaela, matte, macka

Mikaela, matte, macka. Så kan man kortfattat summera min eftermiddag. Jag och Mikaela slutade ungefär samtidigt och drog hem till mig. Vi räknade matte tillsammans, hon Ma B och jag Ma C. Jag förstod väl lagom mycket. Ska räkna med min mormor (som är före detta mattelärare) imorgon och få lite klarhet om rötter, fjärdegratsekvationer och annat tjafs. Avundas M och vill ha tillbaka matte b. Och jag vill ha tillbaka min mattelärare, han är pappaledig så nu har vi inga lektioner alls! Vi missar hur mycket som helst, vi har ju faktiskt rätt till dessa timmar! Så svårt kan det inte vara att hitta en vikarie!

När vi båda tappade suget totalt så var det dags för macka och kaffe. Eller för henne var det thé. Hon blandade i lite vaniljsocker i mitt kaffe för att göra "vaniljlatte". Jag sa att det var gott men kände egentligen ingen större skillnad. Vi satte oss vid datorn och slappade lite, det var vi värda.



Vid datorn hade Mikaela knopat ihop ett förslag på Camp Sweden-tröja. Camp Sweden består av vi som bodde tillsammans i Taizé, det vill säga jag, Mikaela, Carro, Emelie och Jonna. Vi ska ju åka tillbaka till Taizé tillsammans nästa år och då ska vi såklart återupprätta Camp Sweden. Med hjälp av våra coola linnen ska vi då visa alla att vi verkligen är Camp Sweden.

Här har vi modellen, Snygg, eller hur?                                        
   
Skylten på dörren till vår barrack, Camp Sweden is the shit
                       

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0