Upper East -

Status: Produktiv och obegripligt intellektuell

Produktiv och obegripligt intellektuell, precis så känner jag mig just nu! Jag har nämligen gjort massor av skolarbete, hunnit motionera (dock kanske inte världens hårdaste pass men en promenad likväl) och satt på en tvättmaskin. För det har jag lärt mig nu. Produktivt eller hur?

Jag har dessutom blivit beroende av boken jag läser; Brott och Straff av Fjodor Dostojevskij. Den är väldigt bra även om jag inte kan uttala någon av karaktärernas namn. Alla har nämligen minst två jättelånga ryska namn. Men den var mycket mer lättläst än jag trodde att den skulle vara! Dessutom känns det obegripligt intellektuellt att läsa Dostojevskij, tyvärr kanske också lite nördigt. Men sånt är livet.

Och snart fyller min högt älskade bror 22 år och jag har idag köpt en födelsedagspresent till honom! Så nu slipper jag oroa mig mer över det. Jag känner mig positiv trots att jag fortfarande har ungefär 10 anledningar till självmordstankar (t.ex. vecka 12 som innebär fyra prov på två dagar eller tisdag vecka 11 då vi har slutprov i matte C)

Nu ska jag plugga lite matte, är det något bra på TV sen?


Kommentarer
Postat av: charlotte

wooow..!

2009-02-26 @ 08:11:47
URL: http://musicismylife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0