Upper East -

Kemi, kemi, kemi

Åkte hem tidigare från skolan idag för att plugga kemi. Kände att jag prioriterar slutprov i kemi högre än dramatisering av Hamlet på svenskan. Det sorgliga är att det bara är så JÄVLA TRÅKIGT att plugga kemi så man kan inte göra det allt för länge. Jag har faktiskt glömt det mesta som vi hållt på med tidigare. Jag kan knappt balansera en vanlig reversibel formel! INTE BRA! Men idag har jag i alla fall lärt mig att: pH + pOH = 14 och att pKa + pKb = pKw = 1.0 x 10^-14. pH = -lg[H+] och pOH = -lg[OH-]. Men det hjälper inte mig att ta reda på järnhalten i en knivsegg! Nej nu måste jag återvända till kemins värld och hoppas att jag återkommer något klokare.

Som tur var är provet inte imorgon utan på onsdag och det kan vi ju alla glädjas åt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0