Upper East -

Seriösa Sarah tar tag i skolan

Jag märkte just att jag har suttit i ungefär 4 timmar och skrivit på mitt etik pm om evolutionen. Jag har alltså suttit vid den här datorn och gjort fyra saker nonstop i fyra timmar: googlat, sökt på wikipedia, snott bilder, skrivit. Men jag börjar ju faktiskt nästan bli klar! Det blir nog rätt satsigt när allt kommer omkring. Jag har liksom suttit och letat bilder på guldshakaler och vargar för att jämföra deras exteriör och levnadssätt. För visst är de rätt lika:
   
Guldshakal                         Varg

Jag är riktigt nöjd faktiskt, nu är det bara det svåraste och viktigaste kvar: att få in människans plats i evolutionen på ett smidigt sätt. Grejen är att som det är nu är det mycket fokus på rätt eller fel, men det känns som att jag borde ha med något mer djupgående om att människan inte riktigt är som alla andra djur. Fast det löser jag imorgon. Nu vill jag bara sooova, klockan har blivit jäääkligt mycket.

Den som sett den här bilden förut räcker upp en hand!

Själv har jag sett den alldeles för många gånger under biologin. Elisabeth gillar verkligen såna här bilder! Anyway, den är förärad en plats i mitt pm =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0