Upper East -

Flykten

Imorgon ska jag på jobbintervju! Snart kan ni kanske se mig sitta i kassan på Ica Väst. Det ska bli kul att prova på något nytt, och framförallt kul att få jobba lite mer och få lite mer pengar i kassan ;)
¨
För övrigt har jag skrivit klart min novell "Flykten" till litterär gestaltning idag. Den blev... rolig om inte annat. Jag kan ge ett litet utdrag:
"Jag vaknade av det obarmhärtiga solljuset och lyste rakt in i mina ögon. Min första tanke när jag slog upp ögonen var ”I’M BLIND!”, nästa var ”vad är klockan?” och den tredje var ”var är jag?”. Jag låg kvar i sängen med ögonen slutna och försökte tänka efter vad som hänt kvällen innan. Plötsligt sköljde en våg av fragment av minnen, ångest och panik över mig och jag blev med ens klarvaken. Jag satte mig kapprak upp i sängen och nu var det enda som fyllde mitt huvud ”hur ska jag ta mig härifrån på bästa sätt?”
och
"Trots att min hjärna hade varit i bättre skick så var jag inte dummare än att jag insåg att det knappast skulle finnas några hemliga lönndörrar eller dolda golvluckor att fly genom, men plötsligt fick jag en (enligt min mening) briljant idé: fönstret! Jag smög mig ljudlöst upp ur sängen och tassade fram till fönstret och kikade ner. Andra våningen, det skulle jag nog klara. Allt går bara man vill det tillräckligt mycket, är ett måtto jag lever efter och jag ville inget hellre än att komma härifrån."
och
"Jag reste mig på bänken och vinglade iväg med mina 10-centimetersklackar. Hur jag och mitt usla lokalsinne lyckades hitta rätt väg utan att gå vilse en enda gång vet jag fortfarande inte. Jag antar att det är någon uråldrig överlevnadsinstinkt som kommer fram när vi bäst behöver den. Innan jag visste ordet av satt jag på tåget hem, med värkande fötter, huvudvärk och oförklarlig träningsvärk."




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0