Upper East -

Back in da hood

De tre flickorna Öst är nu tillbaka till moderskeppet och försöker återinstallera oss i vardagen. Mission complete, lite rödare, lite brunare, lite bättre. Jossan med bränd mage och svedd bringa, mamma som vindpinad same i grekland och jag som en brunhårig pippi långstrump med hela ansiktet fullt av fräknar.

Vi har ätit på El Patio, en restaurang som fick vara vårt riktmärke under hela resan. "När El Patio kommer ska vi svänga höger, så kommer vi till Cactus Hotel". Annars kunde man följa Franky Boys röst och alla hans ölande kompisar. Det var inte så lätt alla gånger att dela hotell med en stor grupp manliga tyskar med matchande tröjor (ljusblå med "fuck you, you fucking fuck" tryckt över bröstet) vars mål på resan, syfte under hela vistelsen, att 1. dricka öl och sangria ur hinkar samt 2. Vråla. Det var allt de gjorde. På riktigt. Jag tror att de försökte gå ut och ragga någon kväll, men vilken tjej med självrespekt följer med en asfull tysk med hatt som är marinerad i öl hem till Cactus Hotel på Acapulcogatan? Det skulle möjligtvis vara en tyska.

Annars har vi shoppat, solat och sörplat. El Court Ingles är ett ganska tragiskt ställe. Gå inte dit om ni inte har massor med pengar, för man blir bara trött av att kryssa runt bland de ouppnåliga burburryjackorna och svindyra armanijeansen. Jag gick runt i en sliten t-shirt från MQ och byxor panikköpta på autostradan och låtsades att jag hade råd. Tror att folk genomskådade mig...

Det har i alla fall varit sjukt bra väder. Jag är typ brun. Mission complete. Nu kommer jag sakta men säkert blekna bort. Men jag är glad ändå =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0