Upper East -

tentatentatentatenta

Nu sitter jag åter här och skriver. Och jag är snart klar. Ska skriva lite om resultatstyrning, renodling och samordning, förvaltningspolitik för eu-medlemsskapet, mer regionalisering, nätverk istället för hierarki, vad jag själv vill ändra på inom förvaltningspolitiken och självklart kolla igenom allting en slutlig kontroll. Nu när jag tänker på den är egentligen en tenta som en policyprocess.
Initiativet är att vi får tentan, man börjar tänka igenom ungefär hur den ska se ut i slutändan
Beredning - man samlar in information och börjar förbereda själva genomförandet
Beslut - man bestämmer sig att nu är det fan dags och det här är det jag kommer skriva om
Implementering - genomförandet, beslutet introduceras i verkligheten och blir verklighet
Efterkontroll - Man kollar så det inte står något helt galet eller med meningsbyggnader en viss babian skulle kunna skriva. Och självklart se till att alla referenser etc. är som de ska vara
Sen är den klar, processen är genomförd. Bästa reflektionen! Nu är det sluttjaftsat och det är dags att skriva om resultatstyrning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0